Κυριακή
25.02.2024

Ζαββός: Κεντρικός άξονας στρατηγικής της HDB η διευκόλυνση της πρόσβασης ΜμΕ στη χρηματοδότηση

Θετική η αντίληψη της επιχειρηματικής κοινότητας για τα προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας – HDB, σύμφωνα με έρευνα ικανοποίησης πελατών που πραγματοποίησε η Metron Analysis, με ανάθεση της τράπεζας.

Η έρευνα πραγματοποίηθηκε σε δείγμα 1.057 επιχειρήσεων που χρηματοδοτήθηκαν έως και το 2022 από τα προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας -HDB και αναφέρθηκαν στην συνολική εμπειρία τους από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της HDB, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών, του χρόνου υλοποίησης των προγραμμάτων, στην γενικότερη συνεργασία, καθώς και στη δυνατότητα επέκτασης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους στο μέλλον.

Ο Δείκτης Ικανοποίησης πελατών ανέρχεται στο 74% και αφορά στη συνολική λειτουργία της HDB, στα προϊόντα και στα μη χρηματοδοτικά εργαλεία που προσφέρει.

Τα κεντρικά συμπεράσματα της έρευνας

Τα κεντρικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

• Το 80% πιστεύει πως η HDB προσφέρει περισσότερες δυνατότητες για υλοποίηση επενδυτικών στόχων σε σχέση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος.

• Το 76% αισθάνεται σιγουριά και ασφάλεια για το μέλλον σε περιόδους κρίσης.

• Το 78% διαπιστώνει ταχύτητα στη διανομή πόρων.

• Το 74% εντοπίζει σημαντικές ευκαιρίες καινοτομίας.

• Το 71% κρίνει πως τα προγράμματα της HDB έχουν πιο ευνοϊκούς όρους και προϋποθέσεις από αντίστοιχα του παρελθόντος.

Επιπλέον:

• Το 72% εκτιμά πως η διανομή των πόρων γίνεται με μεγαλύτερη διαφάνεια, ενώ το 68% πιστεύει πως το χρηματοπιστωτικό σύστημα με την μεσολάβηση της HDB διευκολύνει την πρόσβαση των ΜμΕ σε χρηματοδότηση.

Σε μια νέα ερώτηση, αναφορικά με τους λόγους απόρριψης αιτημάτων δανειοδότησης, οι επιχειρηματίες απάντησαν ότι οι κύριοι λόγοι αφορούν σε πιστοληπτικά κριτήρια τραπεζών, οικονομικά στοιχεία επιχείρησης, έλλειψη ικανοποιητικών εξασφαλίσεων.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 68% σκοπεύει να επεκταθεί σε νέους τομείς δραστηριότητας τους επόμενους 24 μήνες.

Ο κύριος τομέας επέκτασης για τις επιχειρήσεις είναι το «Περιβάλλον/πράσινη οικονομία/εξοικονόμηση ενέργειας» με 38%, ακολουθεί ο «Τουρισμός – πολιτισμός – αθλητισμός – εκπαίδευση – κοινωνία» με 37% και έπειτα ο τομέας «Κατασκευές-Μεταφορές» με 34%.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HDB, Γεώργιος Ζαββός δήλωσε: «Είναι κεντρικός άξονας της στρατηγικής της HDB η διευκόλυνση της πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση. Στη βάση των αξιών μας, με ταχύτητα και διαφάνεια, όπως καταδεικνύει η έρευνα, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με γνώμονα την υλοποίηση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών ετοιμάζοντας τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία που ανταποκρίνονται στις επείγουσες ανάγκες αλλά και νέες απαιτήσεις της οικονομίας μας. Προτεραιότητά μας είναι να συμβάλλουμε καθοριστικά στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για διεύρυνση του κύκλου των χρηματοδοτούμενων ΜμΕ, καλύπτοντας ατέλειες της αγοράς, δημιουργώντας νέες αγορές και αντιμετωπίζοντας εμπράκτως τα προβλήματα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, τόσο ως προς την αύξηση του κόστους δανεισμού, όσο και την ενδεχόμενη έλλειψη πηγών ρευστότητας».

Διαβάστε ακόμη

UBS για Ελλάδα: «Ταύρος» για ομόλογα και οικονομία (γραφήματα)

Μαρινάκης για οπαδική βία: Κεκλεισμένων των θυρών οι αγώνες της Super League για δύο μήνες (vid)

Επίδομα θέρμανσης με ρεύμα: Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Πηγή: newmoney.gr