Τετάρτη
17.08.2022

Ποιοι είναι οι εφοπλιστές Ηλίας Γκότσης και Κώστας Αγγέλου, που μπαίνουν στην Intrakat, μαζί με Μπάκο, Καϋμενάκη και Εξάρχου

Εκτός από τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη στο deal εξαγοράς του 65,6% της Ιντρακάτ συμμετέχουν δύο ακόμη Έλληνες πλοιοκτήτες.

Πρόκειται για τον Ηλία Γκότση, ιδιοκτήτη της  Eurotankers και τον Κώστα Αγγέλου πρόεδρο των ναυτιλιακών εταιρειών Benelux Overseas Inc και Benelux Overseas DMCC.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κώστας Αγγέλου και Ηλίας Γκότσης θα αποκτήσουν ποσοστό 29% της Intrakat.

Συγκεκριμένα ο κ. Γκότσης θα αποκτήσει περίπου 14% της κατασκευαστικής και ο κ. Αγγέλου το 13,5%, ποσοστά τα οποία φέρονται να αποκτούν από τις συμμετοχές των κ. Δημήτρη Θεοδωρίδη (ελέγχει το 12,13%), Λουκά Λαζαράκη και Δήμο Στασινόπουλο (10,10%) και Πέτρος Σουρέτης (6,20%).

Και οι δύο, αν και χαμηλών τόνων, έχουν παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας εδώ και αρκετά χρόνια.

Η Eurotankers, με έδρα τον Πειραιά, ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1990 και δραστηριοποιείται στη διαχείριση και εκμετάλλευση  δεξαμενόπλοιων & πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαθέτει στόλο με 14 πλοία που πραγματοποιούν μεταφορές σε όλα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα του κόσμου – τον ​​Κόλπο της Μέσης Ανατολής, την Άπω Ανατολή, την Ωκεανία , την Αμερική, την Αφρική, τη Βαλτική Θάλασσα, τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.

Τα υπό διαχείριση τάνκερ της εταιρείας είναι διαφόρων κατηγοριών, από panamax έως suezmax και μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου.

Η ναυτιλιακή πραγματοποίησε τα προηγούμενα χρόνια σημαντικές κινήσεις ανανέωσης και επέκτασης του στόλους της, ενώ σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές την τριετία 2016-2019 πραγματοποίησε τουλάχιστον 14 εξαγορές πλοίων αξίας περίπου 250 εκατ. δολαρίων.

Στην αγορά ξηρού φορτίου δραστηριοποιείται με τρία φορτηγά πλοία τύπου handy, κατασκευής 2011-2013, τα οποία μεταφέρουν από προϊόντα χάλυβα έως σιτάρι και άνθρακα.

Ο εφοπλιστής Κώστας Αγγέλου έχει παρουσία κατά κύριο λόγο στην αγορά LPG ενώ από το 2018 επεκτάθηκε και στα τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Η ναυτιλιακή του Benelux Overseas άρχισε να δραστηριοποιείται το 1997 στο Ντουμπάι και έκτοτε αναπτύσσεται με σταθερούς ρυθμούς. Αποτελείται από δύο ξεχωριστές εταιρείες την Benelux Overseas Inc στην Αθήνα και την Benelux Overseas DMCC στο Ντουμπάι.

Η Benelux Overseas DMCC, με αντικείμενο την εμπορία και διαχείριση πλοίων, ιδρύθηκε το 2012, ως ο εμπορικός βραχίονας της Benelux Overseas Inc.

Τα τελευταία χρόνια, ο εφοπλιστής πραγματοποιεί επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία τόσο στα LPG όσο και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Πέρυσι υπέγραψε συμβόλαιο με το ναυπηγείο Hyundai Mipo, για την κατασκευή δύο, αρχικά, LPG carriers χωρητικότητας 40.000 cbm, με option και για τρίτο αντίστοιχο πλοίο. Η παράδοση τους αναμένεται το 2023. Παράλληλα, με στόχο την ανανέωση του στόλου LPG που διαθέτει πραγματοποίησε πωλήσεις των παλαιότερης κατασκευής πλοίων του.

Στο τομέα των τάνκερ, έχει παραγγείλει στο ίδιο ναυπηγείο μέχρι τρία δεξαμενόπλοια παραγώγων πετρελαίου, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης εγκατάστασης συστημάτων scrubber, με εκτιμώμενη τιμή στα 36 εκατ. δολάρια έκαστο. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει κλείσει συμφωνία ναύλωσης για δύο από αυτά με μεγάλη εταιρεία του κλάδου ενέργειας. 

Πηγή: mononews.gr