Mobile Technology: Οι «έξυπνες θυρίδες» λύση στις καθυστερήσεις των courier (pic)

© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Ο καταναλωτής οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, 24 ώρες το 24ωρο, θα έχει τη δυνατότητα να πληκτρολογεί στην οθόνη αφής τους κωδικούς πρόσβασης, να πληρώνει και να παραλαμβάνει από τη θυρίδα το δέμα που έχει παραγγείλει

Ολοι μας αγανακτήσαμε κυρίως κατά την πρώτη περίοδο της πανδημίας, όταν περιμέναμε για τουλάχιστον δύο εβδομάδες να μας χτυπήσει το κουδούνι ο courier και να μας παραδώσει τα προϊόντα που είχαμε παραγγείλει μέσω Ιντερνετ.

Η εναλλακτική λύση ήταν να σταθούμε σε μια τεράστια ουρά μπροστά από το γκισέ της εταιρείας ταχυμεταφορών της γειτονιάς μας. Oι εταιρείες μετά το «κρασάρισμα» εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών προσπάθησαν να βρουν λύσεις ειδικά για το «last mile delivery», το τελευταίο μίλι παράδοσης και παραλαβής του δέματος, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Η Mobile Technology έδωσε τη δική της απάντηση στο πρόβλημα των καθυστερήσεων με μια καινοτομία: τις «έξυπνες θυρίδες» για την παραλαβή και παράδοση δεμάτων χωρίς να μεσολαβεί ανθρώπινη επαφή. Ο καταναλωτής οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, 24 ώρες το 24ωρο, θα έχει τη δυνατότητα να πληκτρολογεί στην οθόνη αφής τους κωδικούς πρόσβασης, να πληρώνει και να παραλαμβάνει από τη θυρίδα το δέμα που έχει παραγγείλει. Στο πλαίσιο της συμφωνίας της Mobile Technology με την εταιρεία ταχυμεταφορών ACS του Ομίλου Quest έχει ήδη δρομολογηθεί για τις αρχές του 2022 η πιλοτική εγκατάσταση «έξυπνων θυρίδων» (smart lockers) σε πέντε επιλεγμένα σημεία της Αθήνας.

Σύμφωνα με το πλάνο της συμφωνίας, θα ακολουθήσει η εγκατάσταση περισσότερων θυρίδων KePol, στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, με στόχο να δημιουργηθούν συνολικά 205 σταθμοί με τη μέθοδο Click & Collect, δηλαδή χωρίς ανθρώπινη επαφή, που θα καλύψουν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.

Οι «έξυπνες θυρίδες» -αν και θα βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους- δεν πτοούνται, λόγω ανθεκτικότητας, ακόμα και αν επικρατούν ακραίες καιρικές συνθήκες. Θα περιλαμβάνουν οθόνη αφής για την πληκτρολόγηση των απαιτούμενων κωδικών πρόσβασης, POS για όσους επιθυμούν να πληρώσουν με κάρτα, σύστημα συναγερμού, κάμερα και φωτισμό LED. Αυτή δεν είναι σίγουρα η πρώτη φορά που η Mobile Technology «εκπλήσσει» την ελληνική αγορά με τις καινοτομίες της.

Πριν από λίγα χρόνια αίσθηση είχαν προκαλέσει ο «Pepper» και ο «NAO», τα ανθρωποειδή ρομπότ που λάνσαρε η ελληνική εταιρεία πληροφορικής αναπτύσσοντας εφαρμογές λογισμικού, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των πελατών της.

Ο «Pepper» είναι ιδανικός για την υποδοχή, την ενημέρωση και την εξυπηρέτηση του κοινού σε καταστήματα λιανικής και κάθε είδους δημόσιους χώρους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την επιτυχημένη παρουσία του στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και συγκεκριμένα σε κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο «Pepper» αστειευόταν με τους πελάτες για τον καιρό και τους ενημέρωνε για τα προϊόντα που προσθέτουν πόντους στην κάρτα του. Αντίστοιχα, το μικρότερων διαστάσεων ρομπότ «ΝΑΟ» εξειδικεύεται στις ανάγκες της έρευνας και της εκπαίδευσης, με σημαντικές επιδόσεις στη διδασκαλία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή και διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού.

Στο ίδιο πνεύμα καινοτομίας η Mobile Technology προώθησε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τις έξυπνες ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιού ως μία τεχνολογία αιχμής στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της λιανικής. Οι έξυπνες ετικέτες επιτρέπουν την ανανέωση τιμών στο ράφι από έναν κεντρικό υπολογιστή, σε πραγματικό χρόνο και χωρίς λάθη, μέσω ενός εύχρηστου cloud λογισμικού. Με αυτό τον τρόπο το προσωπικό εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο και η επιχείρηση υιοθετεί οικολογικές πρακτικές ελαχιστοποιώντας τη χρήση χαρτιού. Το εντυπωσιακότερο, όμως, όφελος είναι ότι οι πελάτες μπορούν να πλησιάσουν το κινητό τους στην ετικέτα του προϊόντος που τους ενδιαφέρει και να διαβάσουν περισσότερες πληροφορίες, κριτικές από σόσιαλ μίντια κ.λπ. απολαμβάνοντας αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση.

«Εξίσου θετική ανταπόκριση από την αγορά λιανικής εκτιμούμε ότι θα έχουν και οι διαδραστικές οθόνες αφής», τονίζει ο Ανδρέας Ζερβός, Σύμβουλος Διοίκησης της Mobile Technology. «Πρόκειται για μία λύση που αυξάνει την αλληλεπίδραση με τους πελάτες του καταστήματος, άρα και τις πωλήσεις, παρέχοντας self-service υπηρεσίες που βελτιώνουν το customer experience».

Πώς όμως καταφέρνει μια ελληνική εταιρεία πληροφορικής να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο με επίκαιρες λύσεις ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής;

«Πρόκειται για δικαίωση των στρατηγικών επιλογών μας», απαντά ο κ. Ζερβός. «Από το 2003 που ιδρύθηκε η Mobile Technology, επιλέγουμε λύσεις που συνδυάζουν καινοτομία με αξιοπιστία στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Παράλληλα επενδύουμε συστηματικά σε συνεργασίες με τους κορυφαίους διεθνείς κατασκευαστικούς οίκους, καθώς και στην τεχνογνωσία του προσωπικού μας. Με αυτό τον τρόπο, εξασφαλίσαμε σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά logistics, το οποίο και διατηρούμε μέχρι σήμερα. Ανάλογα αποτελέσματα αναμένουμε και από την απόφασή μας να επεκταθούμε στη λιανική, προωθώντας εξειδικευμένες λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού που η ελληνική αγορά αγκαλιάζει ολοένα και περισσότερο».
Οπως μας εξηγεί ο σύμβουλος διοίκησης, κατά την περίοδο της κρίσης όχι μόνο δεν μειώθηκαν τα μερίδια της εταιρείας στην αγορά, αλλά τουναντίον σημείωσαν αύξηση.

«Πράγματι, τα αποτελέσματα της προηγούμενης οικονομικής χρήσης μάς επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι», επισημαίνει ο κ. Ζερβός, «δεδομένου ότι η εταιρεία υπερδιπλασίασε τα καθαρά κέρδη της και αύξησε τον τζίρο της κατά περίπου 20%».

Το πελατολόγιό της Mobile Technology αποτελείται από 3.600 εταιρείες στις οποίες περιλαμβάνεται τo 65% από τις 300 κορυφαίες επιχειρήσεις της χώρας από δυναμικούς κλάδους όπως σούπερ μάρκετ, ταχυμεταφορές, ναυτιλία, τρόφιμα-ποτά κ.ά.
Ως άνθρωπος της τεχνολογίας, ο Ανδρέας Ζερβός έχει εμπνευστεί κατά καιρούς από πολλές προσωπικότητες του χώρου, αλλά, όπως μας αποκαλύπτει, περισσότερο τον σημάδεψε ο Στιβ Τζομπς και η μεστή μηνυμάτων ομιλία του τον Ιούνιο 2005 στους αποφοίτους του Πανεπιστημίου Στάνφορντ.

«Παραμείνετε αχόρταγοι! Παραμείνετε τρελοί!» είχε παροτρύνει τότε τους φοιτητές ο Στιβ Τζομπς. «Μερικές φορές, η ζωή σε βαράει με ένα τούβλο στο κεφάλι. Ομως μη χάνετε την πίστη σας. Είμαι πεπεισμένος ότι το μόνο πράγμα που με κράτησε όρθιο ήταν ότι αγάπησα πολύ αυτό που έκανα. Πρέπει λοιπόν και εσείς να ανακαλύψετε τι πραγματικά θέλετε».

Διαβάστε ακόμη

Citigroup: «Βουνό» για την Ελλάδα η επιστροφή της δημοσιονομικής πειθαρχίας (διάγραμμα)

«Κόκκινο» από την αγορά για το Τέλος Εξισορρόπησης

Έλον Μασκ: Φέρνει στην Ελλάδα το δορυφορικό ίντερνετ – Υπεγράφη η ΚΥΑ

Πηγή: newmoney.gr