Μεταβιβάσεις ακινήτων: Πώς γίνονται γρηγορότερες με την κατάργηση του πιστοποιητικού ΤΑΠ
Economy - 03/11/2023. Συντάκτης: Newsroom
Από τον ένα χρόνο περίπου παίρνει μια μεταβίβαση ακινήτου οι 5 με 6 μήνες αφορούν στην έκδοση πιστοποιητικού μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ). Και όταν αυτό εκδίδεται, μετά από πολλούς μήνες έχουν πάψει να ισχύουν τα υπόλοιπα δικαιολογητικά της μεταβίβασης (βεβαιώσεις μηχανικού πιστοποιητικά πληρότητας, φορολογικές ενημερότητας κ.λπ.) προκαλώντας νευρική κρίση σε συμβολαιογράφους και πωλητές.
Το ΤΑΠ εισπράττεται από τους δήμους κυρίως μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και πρέπει να έχει εξοφληθεί για να προχωρήσει μια μεταβίβαση ακινήτου (αγοραπωλησία, γονική παροχή δωρεά η κληρονομιά).
Πρόκειται για μια βεβαίωση που είχε καταργηθεί το 2014, αλλά επανήλθε το 2017 επί ποινή μάλιστα ακυρότητας του συμβολαίου, δυσχεραίνοντας έτι περαιτέρω τις μεταβιβάσεις ακινήτων, που ήδη απαιτούν σωρεία πιστοποιητικών και συνεπώς πολύμηνη καθυστέρηση!
Με την κατάργηση του της βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ ο χρόνος για μια μεταβίβαση μπορεί να μειωθεί ακόμα και στο μισό, αφού αγοραστές, πωλητές , γονείς παιδιά κλπ δε χρειάζεται να μαζεύουν όλο την αναγκαία «χαρτούρα» για να πάρουν έγκριση από του δήμους και να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο.
Η βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ απο πονοκέφαλος για το πολίτη γίνεται «άγχος» για τις δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες. Με το που προχωράει μια μεταβίβαση το κτηματολόγιο θα ενημερώνει για την πράξη αυτήν τον Δήμο που θα ελέγχει αν υπάρχει οφειλή ΤΑΠ. Εαν υπάρχει, (που στις περισσότερες φορές δεν υπάρχει) τότε θα βεβαιώνεται το χρέος και θα εισπράττεται μέσω της εφορίας και του Taxinet.
Έτσι οι δήμοι δεν θα χάνουν τα χρήματα τους ενώ οι ιδιοκτήτες και αγοραστές ακινήτων δεν θα ταλαιπωρούνται στις ουρές που δημιουργούνται στις δημοτικές υπηρεσίες. Οι δε συμβολαιογράφοι θα μπορούν πιο εύκολα να ετοιμάζουν το φάκελο του ακινήτου ενώ από το 204 θα μπορεί να το κάνουν και από μόνοι τους όταν ενεργοποιηθεί επιτέλους ο ψηφιακός φάκελος ακινήτου.
Ο περίφημος ψηφιακός φάκελος ακινήτου, που ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο και υποτίθεται πως θα βοηθούσε τους συμβολαιογράφους να συλλέγουν όλα τα δικαιολογητικά (και μάλιστα πιστοποιημένα από το κράτος), ελάχιστα χρησιμοποιείται.
Αναμένεται, δε, να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Ιανουάριο. Και πιλοτικά, που τέθηκε σε εφαρμογή, κανείς δεν ασχολείται μαζί του, ούτε οι ιδιοκτήτες ούτε οι συμβολαιογράφοι. Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα ψηφιακά εργαλεία οι ενδιαφερόμενοι τρέχουν (ακόμα!) από υπηρεσία σε υπηρεσία μαζεύοντας φακέλους με βεβαιώσεις και διάφορα άλλα απίθανα χαρτιά.
Διαβάστε ακόμη
Άλλες πέντε πολυεθνικές στο μικροσκόπιο των Αρχών για παραβίαση του πλαφόν κέρδους
«Athenaeum Palace & luxury suites»: Μετά τη φωτιά οι τίτλοι τέλους με… βαρύ σφυρί €15,57 εκατ. (pics)
ΥΠΕΝ: Ασπίδα προστασίας για πάνω από 3 εκατομμύρια καταναλωτές το νέο ενιαίο τιμολόγιο ρεύματος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ
Πηγή: newmoney.gr
Array