Τετάρτη
17.08.2022

Μάκης Αντύπας (Viva Wallet): «Νιώθουμε startuppers – Ποια χαρακτηριστικά τους αποτελούν μέρος της κουλτούρας μας»

Έτοιμη για όλες τις προκλήσεις στο μέλλον δηλώνει η ηγεσία της εταιρείας που κατάφερε να κλείσει ένα από τα σημαντικότερα επιχειρηματικά deals στην χώρα μας.

«Αν και η Viva Wallet έχει πάψει να είναι startup εδώ και πάνω από μία 20ετία, εντούτοις κάποια χαρακτηριστικά των νεοφυών επιχειρήσεων αποτελούν ακόμη και σήμερα μέρος της κουλτούρας της». Αυτό τόνισε στο 26ο συνέδριο του Economist ο συνιδρυτής και CIO της εταιρείας και διευθύνων σύμβουλος της Viva Bank, κ. Μάκης Αντύπας, αποδίδοντας σε αυτά μέρος της επιτυχίας, μαζί με την πολύ σκληρή δουλειά.

«Κάπως έτσι είδαμε τη Viva να πηγαίνει από τα 10 στα σχεδόν 800 άτομα και να είναι σήμερα μία εταιρεία με γραφεία σε 24 χώρες στην Ευρώπη και έναν πολύ μεγάλο αριθμό πελατών. Νιώθουμε ως startuppers κάθε μέρα και συνεχώς αντιμετωπίζουμε προκλήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά, «συστήνοντας» στις νεοφυείς επιχειρήσεις τα εξής:

Η ηγεσία και η ομάδα είναι το Α και το Ω: Όπως ανέφερε, δεν υπάρχει μία τέλεια ιδέα. Σε καμία επιχείρηση και ειδικά σε μία startup. Μπορεί να υπάρχει μία ιδέα για ένα προιόν που έχει σχεδιαστεί και δοκιμαστεί στην αγορά, αυτό, ωστόσο, θα αλλάξει και θα χρειαστεί να αλλάξει και να προσαρμοστεί. Αυτό που μετράει είναι η ηγεσία και η ομάδα που πρέπει να είναι δεμένη και να έχει διάθεση να πειραματιστεί, να κάνει pivoting. «Εμείς το έχουμε κάνει πάρα πολλές φορές, έχουμε δοκιμάσει πολλές ιδέες, κάποιες πέτυχαν κάποιες απέτυχαν, αλλά κάποιος πρέπει να είναι προετοιμασμένος για το ταξίδι».

Χρηματοδότηση: Σύμφωνα με τον ίδιο, η Viva αναζήτησε funding από επενδυτές για να μπορέσει να επιταχύνει τη δραστηριότητά της και να μπορέσει να αναπτυχθεί στο εξωτερικό μετά από 14 χρόνια λειτουργίας. Το σημαντικό, λοιπόν, για μία εταιρεία είναι να πατά στα πόδια της, να είναι κερδοφόρα. «Επίσης, χτίσαμε από κάτω προς τα πάνω. Ακολουθήσαμε τον δύσκολο δρόμο. Δεν είπαμε ότι αναζητούμε λεφτά από funds για να τα ξοδέψουμε στο marketing, να φτιάξουμε ένα brand, να αποκτήσουμε γνώση και μετά να δούμε πως θα το πάμε. Κάναμε το εντελώς αντίθετο. Πήγαμε στην υπόλοιπη Ευρώπη ‘χτίζοντας’ φυσικά παρουσία, γραφεία, βλέποντας τις ανάγκες κάθε τοπικής αγοράς και στη συνέχεια, επενδύσαμε στη γνώση», εξήγησε.

Η μεγάλη εικόνα: Η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά. Οι επιχειρήσεις που ξεκινούν από εδώ πρέπει πάντα να βλέπουν το πώς μπορούν τα προιόντα και οι υπηρεσίες να πάνε σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες. «Η Ευρώπη είναι μία πολύ μεγάλη πρόκληση. Στον τομέα των financial services που είμαστε εμείς είναι μία πολύ κατακερματισμένη αγορά. Επομένως, είναι πολύ δύσκολο να πας στην κάθε χώρα και να καλύψεις τις τοπικές ανάγκες», πρόσθεσε.

Διαφάνεια και ειλικρίνεια: Όπως οι ιδρυτές μίας startup όταν ξεκινούν μοιράζονται μεταξύ τους τα πάντα το ίδιο κάνει ακόμη και σήμερα η Viva με όλους τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτή. Όπως επισήμανε «όλοι έχουν πρόσβαση στα ίδια reports, βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τους πελάτες, τις συναλλαγές, τα αποτελέσματα της εταιρείας. Δεν υπάρχει κάποιος μέσα στη Viva, σε οποιοδήποτε ρόλο ή τμήμα, που έχει πρόσβαση σε λιγότερη πληροφορία. Έχουμε κρατήσει ακόμη flat ιεραρχία και αυτό είναι κάτι που δεν θα το αλλάξουμε. Όλοι μιλάμε με όλους και όλοι ενθαρρύνονται να μιλούν μεταξύ τους».

Work from office: «Είμαστε μία εταιρεία τεχνολογίας. Την αγαπάμε, αλλά τα πιο καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, οι πιο ωραίες ιδέες σε αυτά τα 22 χρόνια δεν γεννήθηκαν σε κάποιο call, αλλά στην καφετέρια του γραφείου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κίνητρα στο προσωπικό: Σύμφωνα με τον κ. Αντύπα, η Viva έχει επενδύσει στους ανθρώπους της, δίνοντας από πολύ νωρίς stock options. «Σήμερα περίπου 200 άνθρωποι, νούμερο που συνεχώς μεγαλώνει, έχουν ο καθένας από ένα κομμάτι της εταιρείας. Την νιώθουν δική τους», τόνισε.

Αναφερόμενος στην τρέχουσα κρίση, ο ίδιος σημείωσε: «Βλέπουμε τις αξίες των μετοχών των εταιρειών τεχνολογίας παγκοσμίως να είναι σε ιστορικά χαμηλά και δεν ξέρουμε τι θα επακολουθήσει. Έχοντας, όμως, βάλει αυτές τις γερές βάσεις σήμερα η Viva δεν φοβάται τίποτα και είμαστε έτοιμοι για όλες τις προκλήσεις στο μέλλον».

Διαβάστε ακόμη:

Νέες επενδύσεις – εξαγορές ύψους 1,5 δισ. ευρώ ετοιμάζει το CVC

Στοπ Μητσοτάκη για εκλογές το φθινόπωρο: Πώς ερμηνεύεται η τοποθέτηση για εξάντληση της τετραετίας

Γκρεγκ Ο’ Χάρα: «Η Ελλάδα θα πιάσει από φέτος τα νούμερα του 2019 στον τουρισμό»

Πηγή: newmoney.gr