Σάββατο
08.10.2022

Η διαφορετική προσέγγιση των Starbucks στα NFTs ως μέρος των loyalty προγραμμάτων

Η εταιρεία Starbucks ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εισέλθει στον κόσμο του web3, δημιουργώντας NFTs, που δε θα χρησιμεύουν απλώς ως ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα, αλλά θα παρέχουν στους ιδιοκτήτες τους πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο και άλλα προνόμια.

Ενώ ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν τα NFTs χωρίς να σκεφτούν πώς αυτές οι επενδύσεις τους θα ταιριάζουν με τους απώτερους επιχειρηματικούς στόχους τους, θέλοντας ίσως να προλάβουν τις τάσεις της εποχής, τα Starbucks φαίνεται να επιχειρούν μια διαφορετική προσέγγιση.

Αν και δεν έχουν δημοσιοποιήσει πολλές συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με το concept του λανσαρίσματος των NFTs, φαίνεται ότι τα θεωρούν ως έναν τρόπο να ισχυροποιήσουν την αφοσίωση των πελατών τους, εμπλουτίζοντας με αυτά το loyalty πρόγραμμά τους.

Πριν τα NFTs, η  εφαρμογή των Starbucks, Mobile Order & Pay, ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους. Η εταιρεία ήταν από τις πρώτες που εισήγαγε την έννοια του ψηφιακού πορτοφολιού, ακόμη και πριν το Apple Pay. Και καθώς η ευρύτερη υιοθέτηση πληρωμών μέσω κινητού έχει αυξηθεί, έχουν αυξηθεί και οι online παραγγελίες Starbucks.

Κατά το περασμένο τρίμηνο —το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους της Starbucks— οι παραγγελίες μέσω κινητού τηλεφώνου, οι παραδόσεις και οι συνολικές παραγγελίες ευθύνονταν για το 72% της αύξησης των εσόδων των Starbucks στις ΗΠΑ. Επιπλέον, οι online παραγγελίες-πωλήσεις αυξήθηκαν σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ 47%, αύξηση 13% από έτος σε έτος, μετά τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω του COVID-19.

Την ίδια επιτυχία στοχεύουν να έχουν και τα ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα των Starbucks, τα οποία θα προσφέρουν στους ιδιοκτήτες πρόσβαση σε αποκλειστικές εμπειρίες και άλλα οφέλη που επικεντρώνονται στον καφέ. Η εταιρεία ήδη διαθέτει ένα σύστημα συνδρομών και Rewards. Τα NFTs πρόκειται λοιπόν να αξιοποιηθούν στο πρόγραμμα loyalty του brand, προτείνοντας μία διαφορετική προσέγγιση, που ίσως αποδειχθεί πιο αποτελεσματική από το ξεφουσκωμένο πλέον hype για τα NFTs της περασμένης χρονιάς, που ήθελε όλες τις μάρκες να λανσάρουν τα δικά τους ψηφιακά αντικείμενα χωρίς ουσιαστικό σκοπό.

Κατά το ισχύον σύστημα, υπάρχει ένα ελάχιστο ποσό που πρέπει να κατατεθεί στην εφαρμογή των Starbucks για να γίνει κάποιος μέλος. Αυτά τα χρήματα δεν επιστρέφονται και οι πελάτες μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μόνο για αγορές στο κατάστημα. Αυτό δίνει στα Starbucks τη δυνατότητα να επενδύσει αυτά τα χρήματα οπουδήποτε θέλει, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες όπως η PayPal που προσφέρουν στους πελάτες τη δυνατότητα να εξαργυρώσουν και πρέπει να διατηρούν επαρκές αποθεματικό για να διευκολύνουν τέτοιες συναλλαγές. Το μόνο απόθεμα που έχει να κρατήσει η Starbucks είναι ο καφές.

Φαίνεται λοιπόν ότι οι πελάτες του brand είναι πρόθυμοι να εμπλακούν σε ψηφιακές εφαρμογές που συνδέονται με κάποιον τρόπο με προνόμια ή απλώς τους διευκολύνουν να αγοράσουν ένα προϊόν Starbucks. H εταιρεία πιστεύει ότι τα NFTs έχουν ευρεία δυνατότητα να δημιουργήσουν «ένα διευρυμένο μοντέλο κοινής ιδιοκτησίας», επιτρέποντας την πρόσβαση σε αποκλειστικές εμπειρίες και προνόμια. Τα θέματα αυτών των δραστηριοποιήσεων θα προέλθουν από καλλιτεχνικά projects των Starbucks, παλιότερα και σύγχρονα, καθώς και από συνεργασίες παγκόσμιας κλάσης με καινοτόμους creators.

Το πρόγραμμα ανταμοιβής αυτήν τη στιγμή λειτουργεί με τον συνηθισμένο τρόπο: Οι πελάτες κερδίζουν αστέρια με αγορές τους στα καταστήματα ή στην εφαρμογή, και με αυτά κερδίζουν, λόγου χάρη, δωρεάν ροφήματα. Εάν οι πελάτες αποκτήσουν τη δυνατότητα να «κερδίσουν» και NFTs που θα τους δίνουν πρόσβαση σε εμπειρίες, μέσω καθημερινών αγορών, αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να φέρει περισσότερα άτομα στο web3. Επιπλέον, το ψηφιακό πρόγραμμα θα μπορούσε να δώσει στους πελάτες έναν λόγο να ενδιαφέρονται για τα NFTs, εάν οι ανταμοιβές και οι λεγόμενες «μοναδικές» εμπειρίες κατέληγαν να είναι κάτι που πραγματικά αξίζει να κερδίσουν.

Εξάλλου, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκολότερους τρόπους εισόδου στον χώρο του web3, στην ανακάλυψη δηλαδή περισσότερο προηγμένων τεχνολογικά εμπειριών. Αυτό αποδεικνύει, για παράδειγμα, η επιτυχία της εφαρμογής ανταμοιβών με κρυπτονομίσματα Sweatcoin, που ανταμείβει τους χρήστες με «Sweatcoins» για κάθε 1.000 βήματα που περπατούν. Η εφαρμογή αυτή το περασμένο τρίμηνο ήταν Νο. 4 από τις παγκόσμιες λήψεις και Νο. 6 από μηνιαίους ενεργούς χρήστες στη λίστα του data.ai με τις «Κορυφαίες εφαρμογές Breakout», δηλαδή εκείνες που σημείωσαν τη μεγαλύτερη απόλυτη αύξηση στις λήψεις το τρίμηνο.

O CEO της εταιρείας, Howard Schultz, χωρίς να μπαίνει σε λεπτομέρειες, σημειώνει πάντως ότι στόχος αυτής της δραστηριοποίησης του brand στο Web3 είναι η προσέλκυση του νεανικού κοινού της γενιάς Ζ. “Δε θέλουμε να είμαστε μια εταιρεία που η πελατειακή της βάση γερνάει και δεν έχουμε επαφή με τους νεότερους ανθρώπους”, είπε χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας πόσο μεγάλη είναι η δυναμική αυτής της δημογραφικής ομάδας και ότι η ισχυρή σχέση μαζί της εξελίσσεται και δυναμώνει.

Source: thetotalbusiness.com