Σάββατο
08.10.2022

Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Οι spot τιμές στα ναύλα των capesize υποχωρούν κάτω από τα λειτουργικά τους έξοδα

Οι spot τιμές στα ναύλα των Capesize, των μεγαλύτερων σε μέγεθος φορτηγών πλοίων, πέφτουν κάτω από τα λειτουργικά τους έξοδα καθώς η ψυχολογία της αγοράς καταρρέει, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Οι τιμές στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures), ειδικά αυτών που λήγουν μετά από τον επόμενο μήνα, επηρεάζονται ξεκάθαρα από προσδοκίες. Νωρίτερα φέτος, οι αναμνήσεις από τα περσινά ναύλα των σχεδόν 100.000 δολαρίων την ημέρα αύξησαν τις ελπίδες για μία επανάληψη αυτών των τιμών. Τα futures οδηγήθηκαν έτσι σε ανεξήγητα ασταθή επίπεδα και τώρα έχουν επιστρέψει απότομα πίσω στην πραγματικότητα.

Η συνεχιζόμενη κατάρρευση της spot αγοράς επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία των traders, για να μην μιλήσουμε για τις ήδη μεγάλες ζημιές σε αρκετά χαρτοφυλάκια. Παρόλα αυτά, η αδύναμη spot αγορά αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη ύφεση της, πολύ σημαντικής για τη ναυτιλία, αγοράς ακινήτων στην Κίνα, κάτι το οποίο θα έπρεπε να ήταν εύκολα αναγνωρίσιμο πριν από μήνες. Αλλά δεν ήταν, καθώς οι traders είχαν τυφλωθεί από τις ζωηρές αναμνήσεις του παρελθόντος.

Όσο μεγαλύτερος είναι ο «πόνος», τόσο μεγαλύτερη είναι και η δυνητική ευκαιρία

Σε μία έντονα κυκλική αγορά όπως το dry bulk shipping, όσο μεγαλύτερος είναι ο «πόνος», τόσο μεγαλύτερη είναι και η δυνητική ευκαιρία, τονίζει ο κ. Κάρτσωνας.

Βέβαια, η κατάλληλη χρονική στιγμή είναι όπως πάντα ένας κρίσιμος παράγοντας σε τέτοιου είδους trading αποφάσεις. Αυτή την περίοδο, η ψυχολογία είναι στα χαμηλότερα επίπεδα που έχει βρεθεί για χρόνια, τα καθημερινά έσοδα των πλοίων είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα λειτουργικά τους έξοδα ενώ είμαστε έτοιμοι να μπούμε σε μια εποχή του χρόνου με σχετικά πιο έντονη συναλλακτική δραστηριότητα.

Γυρνώντας στα θεμελιώδη, η Κίνα ψάχνει απεγνωσμένα τρόπους να τονώσει μία ασθενή οικονομία, ενώ στην Ευρώπη, το εισαγόμενο κάρβουνο είναι μία ζωτικής σημασίας πηγή ενέργειας για το χειμώνα που έρχεται. Αυτά αντιπροσωπεύουν θετικά στοιχεία σε μία παγκόσμια αγορά που μάλλον βρίσκεται σε ύφεση.

Είμαστε σε ένα σημείο καμπής για το dry bulk shipping;

Μόνο ο χρόνος θα πει αλλά η ιστορία έχει δείξει ότι όσον αφορά στα σημεία καμπής, όσο χειρότερη είναι η αίσθηση σήμερα τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα σε μερικούς μήνες από σήμερα. Η άποψή μας, με την απουσία μίας ιστορικής κατάρρευσης της Κινεζικής οικονομίας, είναι ότι οι επερχόμενες προσπάθειες τόνωσης θα είναι ο καταλύτης για έναν μεγάλο ανεφοδιασμό αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος, και συνεπώς, για ένα γρήγορο άλμα στη ζήτηση για το dry bulk shipping.

Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε ακόμη:

Καύσιμα, ηλεκτροδότηση των επιβατηγών και ναυπήγηση πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον το μείζον πρόβλημα της ακτοπλοΐας

Πηγή: mononews.gr