Πέμπτη
12.09.2024

Απόστολος Βακάκης (Jumbo): Όλο και πιο κοντά το Plan B για τις αγορές προϊόντων – Πώς θα καλυφθεί το κενό της Κίνας

Σταθεροποίηση στην Ελλάδα, άνοδο στις αγορές του εξωτερικού συνθέτουν σύμφωνα με πληροφορίες την εικόνα που παρουσιάζουν οι επιδόσεις του ομίλου Jumbo για τον μήνα Ιούλιο.

Μάλιστα, η πολύ καλή πορεία του ομίλου σε Βουλγαρία και Ρουμανία έδωσαν νέα ώθηση στα συνολικά αποτελέσματα της εταιρείας, τα οποία συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά παρ’ όλα τα προβλήματα που εξακολουθεί να δημιουργεί η πανδημία στην κατανάλωση. Τα παραπάνω αναμένεται να αποτυπωθούν με νούμερα και αριθμούς στην ανακοίνωση που θα εκδώσει η εταιρεία –κατά πάσα πιθανότητα- αύριο, στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού που έχει καθιερώσει το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Jumbo.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως στην ίδια ανακοίνωση θα αποτυπωθεί –για μια ακόμη φορά- ο προβληματισμός του Απόστολου Βακάκη για την πορεία των διεθνών τιμών των πρώτων υλών, αλλά και την εκτόξευση του μεταφορικού κόστους από την Ασία στην Ευρώπη, το οποίο παραμένει ιδιαίτερα ακριβό και δεν παρουσιάζει σημάδια αποκλιμάκωσης. Λέγεται μάλιστα πως ο ισχυρός άνδρας της Jumbo θα ασκήσει και πάλι σκληρή κριτική για την στάση των μεταφορικών εταιρειών και για αδικαιολόγητες ανατιμήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, αφήνοντας αιχμές για την ύπαρξη καρτέλ.

Στη σκιά των παραπάνω, η διοίκηση της Jumbo προσπαθεί να διατηρεί προσιτές τις τιμές των προϊόντων της, αποφεύγοντας παράλογες ανατιμήσεις ενώ παράλληλα συνεχίζει να αναζητά εναλλακτικές πηγές για την προμήθεια προϊόντων, πέραν της Κίνας.

Ένα σχέδιο που προτίθεται να ενεργοποιήσει εάν διατηρηθεί επί μακρόν η πίεση που υφίστανται οι τιμές των πρώτων υλών. Αν και ο Απόστολος Βακάκης απέφυγε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων να αποκαλύψει τις χώρες που ενδιαφέρεται να εγκαινιάσει συνεργασία, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως στο «στόχαστρό» του θα πρέπει να βρίσκονται η Τουρκία και το Ισραήλ.

Πρόκειται όπως λένε οι ίδιοι, για δυο αγορές, οι οποίες τροφοδοτούν ήδη με προϊόντα μεγάλες βιομηχανίες της Ευρώπης λόγω του δελεαστικού κόστους παραγωγής που διαθέτουν για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Η Τουρκία μάλιστα θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω της επιδοματικής πολιτικής που εφαρμόζει ο Τούρκος πρόεδρος, Ταγίπ Ερτογάν για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής.

Η Jumbo έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα από την Ασία λόγω της κατακόρυφης αύξησης του μεταφορικού κόστους που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων, καλύπτοντας προς το παρόν τις ανάγκες της τροφοδοσίας των καταστημάτων από τα αποθέματα που παραδοσιακά φροντίζει να διατηρεί ενώ παράλληλα έχει «παγώσει» την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, πέραν όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί να λειτουργήσουν.

Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις της εισηγμένης στο πρώτο εξάμηνο του 2021 σημείωσαν άνοδο περίπου 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Πηγή: mononews.gr

Array