2 δισ. για κατασκευή πολεμικών πλοίων – Ναυπήγηση κανονιοφόρων και περιπολικών του Λιμενικού

Σημαντικά στοιχεία για την επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας ειπώθηκαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των εκπροσώπων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Μετάλλου με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο, αλλά και από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης στο mononews.gr.

Στη συνάντηση με τους συνδικαλιστές και τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο, σύμφωνα με πληροφορίες, προέκυψαν τα εξής:

Η εισήγηση και η απόφαση για τη ναυπήγηση των τεσσάρων κορβετών θα γίνει από το Πολεμικό Ναυτικό.

Οι τρεις κορβέτες θα κατασκευαστούν στα ελληνικά ναυπηγεία και μία στο εξωτερικό, ενώ δεν διευκρινίστηκε ποιο ναυπηγείο θα αναλάβει τις εργασίες.

Η συνολική δαπάνη θα προσεγγίσει τα 1,5 – 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ!

Το Πολεμικό Ναυτικό και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών θα αποφασίσουν και θα εισηγηθούν ποιες κορβέτες τελικά θα επιλεγούν.

Η απόφαση για τις κορβέτες επειδή τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, θα ληφθεί το επόμενο δίμηνο, δηλαδή μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.

Επίσης, θα πραγματοποιηθεί και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΚΟ και θα δαπανηθούν άλλα 400 εκ. ευρώ.

Σε εξέλιξη είναι ακόμη και ο σχεδιασμός και άλλων προγραμμάτων από το Πολεμικό Ναυτικό που περιλαμβάνουν την κατασκευή κανονιοφόρων και περιπολικών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή.

Έχουν κατατεθεί άλλες δύο προτάσεις για τις κορβέτες, εκτός από τον ιταλικό όμιλο της Fincantieri.

Όσον αφορά στο Ναυπηγείο Ελευσίνας, οι επενδυτές θα πρέπει πρώτα να πληρώσουν μέρος των οφειλών – εκτιμάται ότι το συνολικό ποσό που θα υποχρεωθούν να επενδύσουν είναι 230 εκατ. ευρώ – και ύστερα η κυβέρνηση θα διαγράψει το υπόλοιπο χρηματικό ποσό. Οι συνολικές οφειλές του Ναυπηγείου Ελευσίνας υπολογίζονται στα 450 εκατ. ευρώ.

Θα υπάρξει παράταση 6 μηνών για την ολοκλήρωση των διαδικασιών, τόσο για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όσο και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Ζητήθηκε να καταβληθεί επίδομα σε μορφή μπόνους για τους 600 εργαζόμενους στο Ναυπηγείο Ελευσίνας και για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Από την άλλη, στη συνέντευξη του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης που παραχώρησε στο mononews.gr, αποκάλυψε:

Η Ernst & Young διαμόρφωσε το σχέδιο εξυγίανσης του Ναυπηγείου Ελευσίνας που θα κατατεθεί στο Δικαστήριο, βάσει του Πτωχευτικού Νόμου και του άρθρου 106 Β.

Υπάρχει για πρώτη φορά γραπτή προσφορά από τη Fincantieri και αυτό είναι πάρα πολύ καλό. Στη γραπτή προσφορά της Fincantieri, προς το Πολεμικό Ναυτικό για τις κορβέτες, συμπεριλαμβάνεται και η δέσμευσή τους για την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.

Η προσφορά θα αξιολογηθεί από το Πολεμικό μας Ναυτικό, το business plan των Fincantieri – ΟΝΕΧ έχει περίπου ετοιμαστεί, εφόσον και το Πολεμικό Ναυτικό κρίνει ως χρήσιμα αυτά τα πλοία, θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην κατάθεση της προτάσεως.

– Όταν το Πολεμικό Ναυτικό απαντήσει στη Fincantieri, από εκεί και πέρα εφόσον η απάντηση είναι θετική και η κυβέρνηση το αποφασίσει, θα έχουμε αίτηση στο Δικαστήριο. Τώρα πόσο καιρό θα πάρει το Δικαστήριο να αποφασίσει, έχει πάρει και σε τρεις μήνες, έχει πάρει και σε έξι μήνες. Δεν το ξέρουμε.

Στο Δικαστήριο καταθέτεις το business plan το οποίο προϋποθέτει μέσα κάποιες διαγραφές χρεών και κάποιες αναλήψεις χρεών με πληρωμή σε βάθος κάποιων ετών, εάν το Δικαστήριο εγκρίνει την πρόταση το σχέδιο προχωράει, εάν το Δικαστήριο απορρίπτει την πρόταση πρέπει να κάνεις καινούργια. Αυτό είναι πάντα θέμα Δικαστηρίου. Εγώ δεν μπορώ να σας πω τι θα αποφασίσει το Δικαστήριο. Σε αυτά δεν παρεμβαίνω καθόλου εγώ. Είμαστε όμως στη διαδικασία που είχαμε ανακοινώσει. Είχαμε πει πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει κατατεθεί η πρόταση. Η πρόταση κατατέθηκε. Άρα είμαστε συνεπείς.

Υπενθυμίζεται ότι η εκδίκαση της προσφυγής του Δήμου Χαϊδαρίου για την πώληση της τέταρτης προβλήτας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα γίνει στις 18 Ιανουαρίου. Μέχρι την οριστική απόφαση του ΣτΕ δεν μπορεί να γίνει η μεταβίβαση του Ναυπηγείου στον πλειοδότη, που είναι εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

Διαβάστε επίσης:

Άδωνις Γεωργιάδης στο mononews: Έτσι θα προχωρήσουμε με τα Ναυπηγεία – Διπλή καταιγίδα πανδημίας και ενεργειακής κρίσης – Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη

Παναγιώτης Τσάκος: Υπόδειγμα ανιδιοτελούς προσφοράς ο Κάρολος Παπούλιας

Τo Superferry II έφυγε, αλλά το Superstar… επιστρέφει

Πηγή: mononews.gr